باحضور مدیر کل بازسازی، نظارت و ارزیابی بنیاد مسکن تصویب شد؛

آغاز ساخت واحدهای مسکونی روستاییان زاچ و داربست



مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان و مدیران کل ستادی از روند بازسازی اماکن روستایی و پروژه های عمرانی شرق استان بازدید کرد.

به گزارش صبح ساحل، با حضور مجید جودی مدیر کل بازسازی، نظارت و ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهریار نوری زاده مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان و هیئت همراه طی بازدیدی تصمیم لازم جهت شروع عملیات اجرائی و احداث واحد های مسکونی روستاییان زاچ و داربست در محل جدید تصویب و ابلاغ  گردید.

بر این اساس برای ١٥٤ واحد مسکونی اخذ و دستور شروع کار به بنیاد مسکن شهرستان سیریک صادر گردید.

با توجه به انجام مقدمات تهیه طرح تفکیکی و تصویب، آماده سازی اراضی توسط ماشین آلات بنیاد انجام و تشکیل پرونده جهت واگذاری و معرفی به بانک انجام شده است.

در این بازدید مجید جودی مدیر کل بازسازی تصریح کرد: تا پایان کار بازسازی بنیاد مسکن در کنار و همراه روستاییان عزیز و به عنوان متولی کار بازسازی خواهد بود.

به دنبال سیل دی‌ماه 98، اهالی دو روستای زاچ و داربست، پس از آسیب روستایشان به دشتی به نام بیرکلمی انتقال داده‌ شدند. این دشت در 47 کیلومتری مرز بشاگرد، 42 کیلومتری سیریک و 77 کیلومتری جاسک قرار دارد. قرار شد در این محل خانه های جدید مردم زاچ و داربست ساخته شود. اما این امر به تعویق افتاد.

مدتی پیش مدیرکل بنیاد مسکن درمورد وضعیت روستاهای زاج و داربست گفته بود تاخیر در سازماندهی روستای زاج و دابست به این دلیل است که طی تحقیقاتی که انجام دادیم متوجه شدیم که محلی که مورد نظر مردم است در معرض سیل است. بنابراین ما باید مطالعات لازم را انجام می‌‎دادیم که هم جان مردم و هم بیت‌المال را حفظ کنیم. پس از بررسی‌های لازم قرار بر این شد که با در نظر گرفتن تمهیدات لازم این مشکل حل شود.  برای هرخانوار هم به طور متوسط 500 متر زمین اختصاص داده شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها